BINGO
BINGO (language no problem; english version see below) buigt zich over het feit dat veel mensen hun eigen gedrag of dat van een ander willen controleren, terwijl ultiem geluk misschien schuilt in het volledig loslaten ervan. Publiek, u bent gewaarschuwd!!
In BINGO nodigen 2 vrouwen ons uit voor een eigenzinnig en fysiek ritueel. Gekke spelregels, absurde humor en wrange weerhaken vervagen de grens volledig tussen geluk hebben en gelukkig zijn. Of hoe krampachtig controledrang het alledaagse en herkenbare danig door elkaar schudt.
BINGO is ontstaan uit de samensmelting van 3 korte voorstellingen (DREAM #1,#2 en #3) die Poolse Vis de afgelopen jaren maakte in Kopenhagen, Milaan, Turijn en Nederland, in samenspraak met het publiek.
Zie hier een recensie van Tessa Bouwmeester/ILOVENOORD na Fringe Festival 2016
Over Poolse Vis:
Theatergroep Poolse Vis werd in 2005 opgericht door de theatermakers Eveline Agema en Inge Voskamp en is gevestigd in Hoorn. Poolse Vis staat bekend om haar fysieke, beeldende en absurdistische theatervoorstellingen die aanspraak maken op en een inspiratie vormen voor een groot en breed publiek. Via de universele lichaamstaal prikkelt Poolse Vis keer op keer de fantasie van de kijker en blijkt de alledaagse werkelijkheid altijd anders dan gedacht. De voorstellingen geven de toeschouwer een sterk gevoel mee en het absurdisme blijft nog lang in het geheugen gegrift.
CREDITS:
Spel en Concept: Inge Voskamp en Eveline Agema
Concept en eindregie: Vital Schraenen en Merel van Gaalen
Concept Babbelbox en film: Jeanine Luxembourg
Techniek en ontwerp Babbelbox: Jeffrey van Vloten
Productie: Karianne Regter
Met dank aan: Gemeente Hoorn, Stichting Normafonds, Prins Bernard Fonds Noord-Holland, onze Poolse Vis Vrienden, Agnes Voskamp, Femke Ravensbergen.
POOLSE VIS performs BINGO (language no problem)
BINGO bends over the fact that many people want to control their own behavior or that of another, while perhaps ultimate happiness lies in fully letting it go. Audience, you have been warned!
In BINGO two women invite us for a quirky and physical ritual. Silly rules, absurd humor and acerbic barbs have completely blurred the boundary between being lucky or happy. The craving for control shakes up the everyday life that we all recognize.
BINGO is a fusion of 3 short performances (DREAM#1#2 ) that Poolse Vis has made the last couple of years in Copenhagen, Milan, Turin and Holland, together with the audience.
About Poolse Vis:
Since 2005 the Dutch theatre company Poolse Vis (based in Hoorn, NH) makes modern mime theatre (no to be confused with pantomime). Instead of words, the image and human body of the actors carry the story. Text is used, but comes secondary and is only used when truly necessary. The starting point of Poolse Vis’ work is the body in relation to the space and objects present in that space.
Human behavior serves as the main source of inspiration for Poolse Vis. By scrutinizing daily routines and situations, Inge Voskamp and Eveline Agema reflect on human relations, always balancing in between the grotesque and the minimalistic. Their characters are often people that suppress their primary emotions and feelings. Poolse Vis shows this behavior and what happens if these characters lose control. This results in absurd situations, both painful and humoristic. Adding elements from dance and by transforming and manipulating objects, Poolse Vis reveals a world that through an arising sense of alienation is recognizable and accessible.
It seems that performances of Poolse Vis pretend to and are accessible for a wide and diverse audience. Poolse Vis played at different (inter)national festivals and captivated both young and old, frequent theatre-goers and passers. The physical, visual feature of the representation is very accessible, but the (substantive) stratification gives the performances also a meaningful depth.
‘Bizar scenes performed with a great belief.’ (StadAmersfoort)
‘.. as Poolse Vis shows, the event is mainly physical and absurd. Their entertaining triptych is devoted at the phenomenon ‘craving for control’. Dagblad van het Noorden)
With supports of: Gemeente Hoorn, Stichting Normafonds, Prins Bernard Fonds Noord-Holland, our Poolse Vis Friends, Agnes Voskamp, Femke Ravensbergen.